Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Ödesbestämt möte idag

Av Bitter Bitterness - 6 september 2010 22:25

Mina tårar är slut sedan långt tillbaka men idag var det nära. Idag när jag jobbade kom en tanig blek ung kvinna in i butiken och ville ha hjälp med att hitta varor som hon skulle köpa, när hon sedan berättade varför hon behövde dom var gråten i halsen på mig. Hon hade drabbats av cancer och varit nedsövd och suttit i rullstol och hade precis lärt sig att gå igen. Hon skulle iväg på en resa till London mot Jul och behövde varorna på grund av det.


Inombords skämdes jag när jag funderade på min egen situation om hur jag funderat på att avsluta livet medans hon ville göra allt för att överleva. Jag gav henne en ordentlig rabatt och sa hejdå. Men jag kommer nog aldrig att glömma detta möte. Jag ville springa ikapp henne, krama henne och fråga efter hennes namn.


Ett tag funderade jag på om någon från psykiatrin skickat henne för att jag ska rycka upp mig och öppna ögonen. Jag fick mig en riktig tankeställare i varje fall. Ibland undrar jag om min depression har blivit en fix idè. Jag har ju ändå min fysiska hälsa i behåll vilket inte är alla förunnat. Detta möte var ändå viktigt för mig, synd att det vart på hennes bekostnad på nåt sätt.


En klok man sa till mig en gång att man aldrig kan jämföra olika människors lidande. Oavsett vem man är. Kan det verkligen stämma?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bitter Bitterness - 3 september 2010 20:55

....var inte bara dramatisk och kaotisk utan även traumatisk. Den skedde när jag var endast 6 år, om det nu räknas som sex. Jag blev nerlurad av 2 äldre tjejer i en källare där vi utövade nån form utav sexaktivitet. Det slutade med att vaktmästaren p...

Av Bitter Bitterness - 3 september 2010 10:24

På den tiden när jag var ung så var det inne att bära en bröstskylt där det stod ''Spola Kröken'' Nu var det ju inte så många som efterlevde det men man var inne om man bar en sådan skylt. När jag var cirka 13 år så var jag aktiv i UNF (Ungdomens Nyk...

Av Bitter Bitterness - 2 september 2010 23:20

Natten närmar sig med stormsteg och för mig innebär det sömnlöshet. Tidigare har jag alltid hittat någon positiv tanke när jag ligger i mörkret. Nu för tiden skruvar jag och vänder på mig tills ena madrassen ligger på golvet. Det tar cirka 2 timmar f...

Av Bitter Bitterness - 2 september 2010 11:09

Efter att ha levt ett liv som ett stort arsel, för det har jag verkligen, så vet jag fortfarande inte om jag ska växa upp eller inte. Jag vet helt enkelt inte hur man beter sig. Jag har hela tiden trott att jag är socialt begåvad och känner av omgivn...

Av Bitter Bitterness - 1 september 2010 22:31

Varför finns det ingen mall om hur man ska leva som vuxen? Den senaste veckan har jag blivit kallad för ett vuxet barn trots mina 40 år. Och nu när jag stannat upp lite i min kaotiska värld så stämmer det ganska bra in på mig. Men min tillvaro har al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards